Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.

Akkoord
Niet akkoord

Hypotheek in 5 stappen

Hypotheek in 5 stappen goed geregeld : Stap 1 (1e contact moment, email, telefoon):
Hypotheek in 5 stappen en nu? Meestal begint je zoektocht naar informatie over hypotheken op internet want de stap om een meteen een afspraak te maken is wellicht nog te groot. Vooraf zelf wat surfen op het internet,wat lezen en hier en daar info verzamelen is zeer zeker aan te raden. Nadat je erachter komt dat er wel heel veel geschreven en geroepen wordt op internet en je wellicht door de bomen het bos niet meer ziet is het misschien tijd om de stap te wagen om te gaan bellen voor meer gerichte informatie en advies. Je eerste gesprek bieden we geheel vrijblijvend en kosteloos aan. Je ontvangt vooraf een uitnodiging van persoonlijke kennismaking waarin we je vragen om een aantal basisgegevens door te geven zodat wij onze eerste afspraak goed kunnen voorbereiden.

  • Loonstrook
  • ID/ paspoort
  • eventueel een werkgeversverklaring
  • koopcontract of gegevens huidige hypotheek.

(Gemiddelde gesprekstijd 0,5 uur)

Hypotheek in 5 stappen : Stap 2 (persoonlijk kennismaken informeren):
Het tweede gesprek van hypotheek in 5 stappen heeft als doel om kennis te maken en informatie uit te wisselen.

  • We leggen je in dit 2e gesprek onze werkwijze en werkvolgorde uit.
  • Je krijgt vragen zoals : wat is je doel, wat zijn je wensen en behoeftes.
  • We geven je veel informatie en maken een  beeld vormen van je situatie (klantprofiel).
  • In dit gesprek geven we je een goede indicatie van de leencapaciteit en de bijbehorende maandlast.
  • Je krijgt volledige openheid in onze beloningsstructuur, waarbij we ons uurloon en een indicatie van de verwachtte kosten van het totaal advies aan je meegeven. Je krijg namelijk altijd voorafgaand aan het advies een *DVD-dienstverlening document waarin onze werkwijze en kosten uitgebreid worden omschreven.

Heb je na het 1e en/of 2e gesprek besloten om even geen vervolgafspraak te maken of wil je nog even de tijd nemen om over ons gesprek en ons voorstel na te denken, dan horen of zien we wel graag een reactie van je bevindingen, en je klant-ervaring. We leren graag van elk gesprek of contactmoment en zijn bereid om te luisteren naar tips hoe we onze dienstverlening elke keer weer verder kunnen optimaliseren.

Gemiddelde gesprekstijd 1,5 uur.

Hypotheek in 5 stappen : Stap 3 (Inventariseren wensen behoeftes en doelen, opstellen klantprofiel):
Het derde gesprek van hypotheek in 5 stappen heeft als doel om diepgaander kennis te maken met elkaar. We gaan de belangrijke financiële stukken en de verzekeringspapieren die je vooraf hebt gemaild samen doornemen. In deze fase toetsen we je kennis en ervaring toetsen door je vragen te stellen of je wel begrijpt wat je reeds aan lopende verzekeringen of hypotheken hebt afgesloten en of je begrijpt wat wij je vertellen. Het heeft absoluut geen nut om in vaktechnische taal te spreken waarbij we wellicht heel voornaam over komen maar dat je weinig begrijpt van ons gesprek.

Een veel voorkomende klacht op internet (blog en forums) met betrekking tot hypotheek  = “ik begrijp er niets van wat die adviseur me vertelde”.

We spreken daarom af dat je in onze gesprekken direct aangeeft wat je wel en niet begrijpt en proberen in begrijpelijke taal de complexe financiële producten aan je uit te leggen.

Het klant-risicoprofiel  (welke risico’s loop en wil je lopen? ):

  • Wat is je doel, wat zijn je wensen en behoeftes.
  • Wat voor hypotheekvorm heb je nu en waarom heb je destijds voor deze vorm gekozen?
  • Wat heb je nu aan verzekeringen lopen met welk doel zijn deze afgesloten?
  • We bespreken je huidige inkomsten (loon of ondernemersinkomen) en controleren je werkgeversverklaring download hier!
  • Wat heb je voor de toekomst geregeld (je pensioen overzicht downloaden)
  • Wat is er verzekerd bij werkloosheid en arbeidsongeschiktheid en heb je recht op WW en hoelang? ( download via  deze link je arbeidsverleden )
  • Wat zijn je hobby’s en kan je je uitgaven patroon voor deze hobby of passie verlagen of wil je kost wat kost het huis kopen en je uitgavenpatroon niet aanpassen, wat is belangrijk voor je?
  • Wil je nog ooit een wereldreis maken of vervroegd met pensioen, spreek je wens of je droom uit en wij maken een haalbaarheid analyse tijdens de volgende gesprekken (analyse-advies)
  • Zijn er nog kinderwensen of adoptieplannen?
  • Wat zijn de hypotheek/koop risico’s, welke risico’s loop ik nu en welke risico’s kan- en wil ik lopen en hoe zit het juridisch allemaal in elkaar?
  • Welke woning(en) het je op het oog of weet je niet hoe je moet starten met de zoektocht?
  • Is er al een bouwplan of verbouwingsplan gemaakt?
  • We geven je een indicatie van de prijsklasse van woningen waarna je kan selecteren.
  • Ben je al eens eerder in gesprek gegaan met een makelaar en wat is je ervaring?
  • Heb je geïnformeerd naar Subsidies, garanties en mogelijkheden?
  • We controleren of je recht hebt op één of meerdere subsidies, garanties, toeslagen, regelingen of teruggaven. We checken dit bij gemeenten, semi-overheidsorganisaties, banken en verzekeraars. We laten je zo maximaal mogelijk profiteren van de mogelijkheden.
  • Na al deze stap voor stap gesprekken weet je wat je wil, wat je kan en of je gevoel goed zit bij burovanhoof.
  • Wij hebben een klantprofiel opgesteld en weten hoe we samen verder gaan.
  • We bespreken en ondertekenen in dit gesprek de opdracht tot dienstverlening met een uren vergoeding (uur-factuur) of vaste prijsafspraak (fixed-fee advies).

Na het 3e gesprek weet je al veel meer over de risico’s en heb je een indicatie van wat je kan lenen. Je kunt nu afspraken maken voor bezichtigingen en wanneer je wenst gaan we zelfs mee kijken. Op verzoek doen we eventueel de onderhandelingen met de makelaar en we geven je tips over technische keuringen. Wil je verbouwen dan adviseren we je een duidelijke verbouwing specificatie op te stellen en kunnen het huis voor je laten taxeren zodat je weet of de vraagprijs overeenkomt met de werkelijke waarde. Jij krijgt met een officiële taxatie een beeld van wat de waarde voor en na verbouwing . Deze waarde is van belang in verband met de maximale (hypotheek).

Maximale hypotheek = 102% (van de marktaarde) 2016, in 101% 2017 en in 2018 nog maar 100%. Let bij oude woningen op voor “verborgen gebreken” en voer voor de zekerheid een bouwtechnische keuring uit (we assisteren je op verzoek met de aanvraag en selecteren een erkend bedrijf voor je). Neem contact op met de gemeente met betrekking tot het bestemmingsplan zodat je in de toekomst niet voor onvoorziene en nare verassingen komt te staan, zoek dit zelf goed uit en neem de tijd of vraag advies van een aankopende makelaar (via ons netwerk).

Gemiddelde gespreksduur is 2,5 tot 3 uur.

Hypotheek in 5 stappen : Stap 4 (analyse en advies, bespreken van hypotheek constructie’s):
In het vierde gesprek van “hypotheek in 5 stappen” maken we naar aanleiding van alle informatie in de voorgaande gesprekken een analyse en een concept adviesrapport. We maken een aantal vergelijkingen en berekeningen voor je waarmee we onze onafhankelijkheid bewijzen. (je maakt aan de hand van die berekeningen zelf een keuze !).

Het beste voorbeeld is de vergelijking van een overlijdensrisicoverzekering waarin je in 1 oogopslag ziet wat de enorme maandpremie verschillen zijn van alle verzekeraars in Nederland. In dit gesprek kijk je mee in de keuken van de verzekeraars en de banken en laten we je cijfermatig zien wat dit aan consequenties heeft voor je maandlast.

In het klantprofiel heb je aangegeven wat je wensen en behoeftes zijn en in de analyse krijg je de uitwerking cijfermatig en grafisch te zien. We bespreken de verschillende rentevast periodes, de voorwaarden en de looptijd van de hypotheek. Wat is wel en niet aftrekbaar (fiscale uitleg) en is je huidige uitgave patroon wel passend bij je wensen en behoeftes? Heel belangrijk zijn de risico-scenario’s bij overlijden/ werkloosheid/ risico’s bij scheiden/ arbeidsongeschiktheid en pensioen. Wat zijn de gevolgen van deze scenario’s en de mogelijke inkomens terugval. Kan je deze hypotheeklast betalen en wil je deze last betalen. Wij analyseren de betaalbaarheid voor nu en in de toekomst in elk risico-scenario.

Gezien de vele mogelijkheden en complexiteit trekken we gemiddeld 3,5 uur uit voor dit gesprek.

Hypotheek in 5 stappen : Stap 5 (controleren,bespreken offerte en ondertekenen van stukken) :
In dit gesprek van hypotheek in 5 stappen nemen we alle officiële stukken samen door en controleren alles op juiste inhoud.

  • Na de grondige analyse en conceptadviezen in het vierde gesprek ontvang je tijdens deze afspraak het definitieve adviesrapport waarbij we de aflossingsvorm, de rentevast periode en de risico-scenario’s nog eens doorspreken. Wij controleren nog een keer of je begrijpt wat we je adviseren door controle vragen te stellen. Weet dat wij je niet laten tekenen voordat we zeker weten dat je begrijpt wat je tekent. Je hebt zelf een keuze gemaakt en je begrijpt waarom je die keuze maakt en dus ook tekent.
  • Nu kunnen we overgaan tot het ondertekenen van de hypotheekofferte, de overlijdensrisicoverzekering, de arbeidsongeschiktheidsverzekering etc. etc.
  • Ook de woonhuis (opstal) verzekeringen, autopolis, aansprakelijkheid- en rechtsbijstandverzekering, reis en ongevallenverzekering worden ondertekend.
  • We hebben een serviceovereenkomst (abonnement) voor je samengesteld en aangeboden.

Verder maken we afspraken om eventueel aanwezig te zijn bij de notaris. En maken we op verzoek afspraken over de jaarlijkse belastingaangifte en andere niet besproken diensten of services.

Gemiddelde gespreksduur is 2 tot 3 uur.

Nazorg (blijven stappen een hypotheek behoeft onderhoud en controle):
Na de ondertekening van de hypotheekstukken houden wij een vinger aan de pols, maken de adviesfactuur op, controleren we de taxatiekosten nota, de notariskosten nota en de afrekening van de bank, sturen deze nota’s door naar de notaris. Hij of zij maakt een passeer-afrekening en ook deze controleren we weer. Zo houden persoonlijk contact met de notaris. We overleggen elke stap en afspraak en zorgen voor een correcte afhandeling voor- passeren en na passeren van de hypotheek.

Je ontvangt na passeren van de hypotheek een persoonlijke inlogcode voor het Online Dossier waarbij je altijd en overal je gegevens kan inzien. Wijzigingen/mutaties doorgeven. ( basis-service-abonnement)

Ben je een totaal-klant, dan kun je kiezen voor een basis-service-overeenkomst of tekent voor een afstandsverklaring. De voordelen van een service-abonnement zijn veelzijdig.

  • We houden doorlopend contact en beantwoorden al je vragen en geven de nieuwste informatie het hele jaar door.
  • Verder wordt er minimaal 1 keer per 3 jaar een persoonlijke service-afspraak gemaakt voor inhoudelijke behandeling van complexe (hypotheek) dossiers.
  • Onderwerpen kunnen zijn: Rente verlengen, rente middeling, oversluit-mogelijkheden de risico’s bij overlijden, arbeidsongeschiktheid, WW en pensioen worden opnieuw berekend op basis van je laatste inkomensgegevens.
  • De hypotheekadvies-check heeft als doel om alles weer op scherp te zetten zodat je weer veilig en verantwoord verder kan met je lopende hypotheek.
  • Bij een service abonnement hoef je je niet af te vragen of 15 minuten of 30 minuten (factuur) wel reëel zijn voor de gedane werkzaamheden wanneer je vragen stelt of service wenst. Elke contact moment een factuur maken en administreren kost tijd en dus ook geld en omdat het voor beide partijen voordeliger is, ronden we de maandelijkse onderhoudstarieven naar beneden af  in gemiddelde onderhoudstarieven (marktconform). Wanneer we een gemiddelde tijd nemen van alle email-whatsapp-sms en telefoonverkeer, andere activiteiten zoals onderhoud, service en administratie komen we op gemiddeld op 1-1,5 uur per jaar . In deze 1-1,5 uur blijft u op de hoogte  van: rente nieuws, fiscale veranderingen en aangepaste wetgeving.
  • Wil je los van dit service en onderhoudsabonnement een advies op maat , per uur of voor een vaste prijs dan ontvang je bij een gesloten service abonnement ook extra voordeel op het uurtarief namelijk 10% korting!
  • Je eigen digitale (inlog) kluis.
  • Een *totaal klant krijgt per jaar 1 uur bonus. (*totaal klant basis service abonnement +hypotheek + minimaal 3 schadeverzekeringen).
  • Het basis service abonnement kost :10 euro p/maand of 120 euro p/jaar (via automatische incasso): incl. 1 -1,5 beheer/administratie/mail/sms, je eigen digitale kluis om je hypotheek/verzekering en bijvoorbeeld je belastingaangiftes in te bewaren. Je kunt 24/7 veilig inloggen, je kunt hier ook je schade melden en data up- en downloaden kortom je eigen financiële boekhouding.

  • Voor zelfstandig ondernemers gelden maatwerk afspraken.
    Advies en Service tarieven:

Om onze bereikbaarheid laagdrempelig moet zijn én om onze dienstverlening voor iedereen toegankelijk te houden, werken we met service- en onderhoudsabonnementen. We willen namelijk niet na ieder telefoontje of email/sms een factuur sturen en spreken altijd vooraf af hoe we werken en tegen welke tarieven. Deze gegevens vindt je terug in het door ons overhandigde DVD (dienstverleningsdocument). Beheer en administratie uren factureren we voor 65 euro ex BTW en advies uren 99 euro voor bestaande totaal-klanten met een service abonnement . Losse advies-service uren kosten 109 euro.

Ervaring en specialiteiten:

Hypotheek-specialist, gespecialiseerd in hypotheken voor particulieren en bedrijven in combinatie met stimuleringsmaatregelingen. Tevens ervaren in subsidies en projecten voor starters op de woningmarkt. Svn lening, Starterslening, koopsubsidie, blijverslening, ouders-kind hypotheek, familie hypotheek, koopgarant.

*DVD-dienstverlening documenten kun je hier vinden. U krijgt altijd een dienstverleningsdocument tijdens het gesprek of we sturen je een exemplaar voorafgaand aan onze eerste afspraak.

Hypotheek berekenen of hypotheekadvies in Brabant of Limburg  (Driehoek : Eindhoven, Helmond, Deurne, Nijmegen, Venray, Horst, Grubbenvorst,Venlo en omstreken.