Sinds 1 juli 2013 moeten alle financiële dienstverleners voorafgaand aan het verlenen van een financiële dienst een dienstverleningsdocument (DVD) aan je verstrekken. Het DVD moet worden verstrekt bij producten die sinds 1 januari 2013 onder het provisieverbod vallen.
Producten die onder het provisieverbod vallen zijn:
- betalingsbeschermers
- complexe producten
- hypothecaire kredieten
- individuele arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
- overlijdensrisicoverzekeringen
- uitvaartverzekeringen of
- bij ministeriële regeling aan te wijzen andere financiële producten
Met het dienstverleningsdocument weet je wat je aan kosten kunt verwachten. Het gaat wel om de gemiddelde kosten. In individuele gevallen kan de rekening hoger of lager uitvallen. Het dienstverleningsdocument is een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van een financiële dienst. Iedere financiële instelling, bank of tussenpersoon is dus verplicht dit document voorafgaand, tijdens of na het eerste oriënterende gesprek aan je te overhandigen, maar in elk geval voordat je een advies hebt ontvangen.
Download hier het dienstverleningsdocument:
- Dienstverleningsdocument Hypotheek
- Dienstverleningsdocument Risico
- Dienstverleningsdocument Vermogen
Dienstenwijzer van Burovanhoof:
Deze dienstenwijzer is in overeenstemming met de eisen die de Wet financieel Toezicht (Wft) aan ons kantoor stelt. Burovanhoof is een financiële dienstverlener voor particulieren en bedrijven op het gebied van hypotheekadvies, Vermogen, Inkomen, Zorg, Schadeverzekeringen particulieren, Schadeverzekeringen voor bedrijven en aanverwante financiële dienstverlening.
Kantoorgegevens:
Statutaire naam: BUROVANHOOF.NL (besparen hypotheken verzekeringen)
Adres: Losbaan 27 5971 PA Grubbenvorst
Telefoon: 077 770 3363
E-mail: info@burovanhoof.nl
Registratie AFM: aangesloten instelling bij Xenter in Veldhoven (AFM Autoriteit Financiële Markten) met vergunning nummer: 12020070
Registratie KvK: Kamer van Koophandel onder nummer: 64393372
Registratie Kifid: aangesloten bij het Kifid (Klachten instituut Financiële Dienstverlening onder nummer: 300013895
Backoffice:
Xenter: Backoffice en serviceprovider van Burovanhoof
Adres: Postbus 2217 5500BE Veldhoven
Telefoon: 0900 8936 837
Onze dienstverlening:
Wij beschikken over diverse vergunningen om te adviseren en te bemiddelen in financiële producten en diensten van diverse aanbieders. Hierna leest u op welke Wft (Wet Financieel Toezicht) gebieden wij u van dienst kunnen en mogen zijn namelijk:
- Betaalrekeningen
- Consumptief krediet
- Deelnemingsrechten in beleggingsinstellingen (nationaal regime)
- Elektronisch geld
- Hypothecair krediet
- Inkomen
- Schadeverzekeringen particulieren
- Schadeverzekeringen bedrijven
- Spaarrekeningen
- Vermogen
Hoe werken wij?
In de financiële marken zijn er veel aanbieders op het gebied van financiële producten en diensten. Burovanhoof is ongebonden en kan dus objectief voor u als bemiddelaar optreden. Dit betekent, dat geen bank, geldverstrekker of verzekeringsmaatschappij een eigendomsbelang of zeggenschap heeft in onze onderneming. Wij hebben dus ook geen enkele contractuele verplichting ten opzichte van die geldverstrekker of verzekeringsmaatschappij.
Optimale service:
Om de kosten laag te houden en u toch optimaal van dienst te kunnen zijn hebben wij ervoor gekozen om onze (polis)administratie, schadebehandeling en inkoop uit te besteden aan Xenter. Xenter is de backoffice en serviceorganisatie die voor diverse hypotheek- en assurantie-intermediairs werkzaamheden uitvoert. Xenter kunt u dus tegenkomen op correspondentie en/of op polis bladen van verzekeringen. Heeft u schade of administratieve vragen, kunt u ook rechtstreeks contact met Xenter opnemen.
Service abonnement:
Niemand is verplicht een service abonnement af te sluiten want we kunnen ook afspreken dat we voor administratie- correspondentie werkzaamheden, sms en email verkeer en andere klant-service-werkzaamheden gewoon (zoals gebruikelijk is in alle andere branches) een factuur opmaken. We bieden echter als service een basis abonnement waarin we:
- Een jaar lang alle contact momenten zoals hierboven beschreven op slechts 1 uur totaal berekenen.
- Elke 3 jaar een servicegesprek voren op locatie of bij u thuis.
- U ontvangt verder ook een digitale kluis (inlog via de website) waarin alle polis bladen, hypotheek stukken, eigen administratie, facturen en adviessamenvattingen terug gevonden kunnen worden
- Vanaf de start van dit abonnement heeft u uw administratie direct en overzichtelijk 24/7 bereikbaar en up to date.
- U kunt zelf ook stukken uploaden of per mail sturen zodat wij dit voor u bij houden.
- De kosten zijn slechts € 10,- per maand op vrijwillige basis of € 120,- per jaar via een automatische incasso.
Wilt u geen gebruik maken van dit basis service abonnement en digitale inlog/kluis dan leggen we dit vast in een afstandsverklaring.
Wat zijn voor u de kosten?
Over het algemeen werken wij met een vast tarief. Zo weet u vooraf precies waar u aan toe bent. Een andere vergoedingswijze is de vergoeding/ factuur per uur. Dit betekent dat ons kantoor bijhoudt hoeveel tijd wij besteden aan advies en overige werkzaamheden. U krijgt dan een rekening voor de uren die wij voor u hebben gewerkt. Voorafgaand aan onze dienstverlening maken we afspraken over de wijze van facturering. Het uurloon met betrekking tot hypotheek advies en bemiddeling is vrij van BTW wanneer er een intentie bestaat tot het afsluiten van een hypotheek.
- Administratie 65 euro excl. BTW
- Advies en bemiddeling uurloon = 99 euro vrij van BTW
- Losse advies uren zonder bemiddeling = 109 euro excl. BTW
- We kunnen ook vaste (Fixed fee) adviestraject prijzen afspreken. Deze kosten van onze diensten zijn terug te vinden in de 3 dienstverleningsdocumenten.
Wij vragen ook iets van u:
Om uw belangen op het gebied van financiële diensten optimaal te kunnen behartigen, hebben we ook een verzoek aan al onze klanten:
- Dat er volledige en juiste informatie aan ons wordt verstrekt.
- Dat u de door ons aangeleverde informatie aandachtig doorneemt zodat u weet wat en waarom en onder welke voorwaarden we bepaalde producten hebben geadviseerd en dat u geïnformeerd bent met betrekking tot onze diensten en service.
- Dat u stukken van de notaris ook zelf goed doorleest en controleert op eventuele fouten.
- Alle wijzigingen aan ons doorgeeft die relevant kunnen zijn voor correct advies, bemiddeling en beheer.
Voorbeelden van wijzigingen zijn: geboorte,overlijden,verhuizen, lange vakanties, trouwen, samenwonen, werk, scheiden, werkloos, inkomenswijziging. In geval van schadeverzekeringen kunnen we de provisie in het product verwerken zoals je al jaren gewend bent. Wilt u liever een netto verzekeringsproduct en maandelijkse incassokosten in plaats van provisie dan maken we een maatwerk offerte voor u. De gemiddelde provisie op verzekeringen is 0-25%.
Beëindiging van de relatie:Wilt u onze relatie te beëindigen, geen probleem. We hanteren geen opzeggingstermijn of opzeg- kosten. Indien er verzekeringen zijn gesloten, kunt u de verzekeringsmaatschappij(en) verzoeken de lopende verzekeringen over te dragen naar een andere tussenpersoon. Het staat ons trouwens ook vrij de relatie met onze klanten te beëindigen. Klachtenbehandeling:Stel: U bent ondanks onze inspanningen ontevreden en overweegt een klacht in te dienen. Wij stellen het op prijs om uw klacht eerst aan ons kantoor of backoffice kenbaar te maken. Wij zullen er vervolgens alles aan doen om deze klacht of ontevredenheid zo snel mogelijk te verhelpen. Indien wij er samen niet uitkomen, kunt u contact opnemen met het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) Adres: Postbus 93257 2509 AG Den Haag Telefoon: 070-3338999 www.kifid.nlHandige links:
- nhg.nl ( toets zelf je leencapaciteit met Nationale Hypotheek Garantie)
- svn.nl (Starterslening info)
- afm.nl (Autoriteit Financiële Markt)
- kifid.nl (klachten instituut Financiële dienstverlening)
- wijzeringeldzaken.nl (heel veel nuttige info over hypotheken en verzekeringen)
- advieskeuze.nl (vergelijk en beoordeel adviseurs Consumentenbond)
- vanatotzekerheid.nl (veel info over verzekeren)
- berekenhet.nl (zelf rekenen met handige tools)
- belastingdienst.nl (via je persoonlijke inlog-DiGiD gegevens ophalen ter voorbereiding van het adviesgesprek)
Om je optimaal van dienst te kunnen zijn hebben wij er voor gekozen om onze (polis)administratie, schadebehandeling en inkoop uit te besteden aan Xenter. Zij zijn een backoffice en serviceorganisatie die voor hypotheek- en assurantie-intermediairs werkzaamheden uitvoert en wij zijn een aangesloten instelling van Xenter voor de AFM met registratienummer : 12020070. Xenter kun je dus tegenkomen op correspondentie en polis bladen van je verzekeringen. In geval van afwezigheid (vakantie) schade of administratieve vragen, kun je ook rechtstreeks contact met hen opnemen. Verder stellen we als nieuwe extra service voor alle cliënten met een lopend abonnement een handig en overzichtelijk digitaal klantdossier ter beschikking waarin je, je eigen financiële huishouding kan bijhouden,controleren,bestanden up&downloaden en overzicht houden voor nu en in de toekomst.
T: | 0900- txenter of 0900 8936837 |
F: | 0900- fxenter of 0900- 3936837 |
E: | info@xenter.nl |